20 Disember 2009

saya kini seorang mak (episod 04)

tadi saya belikan diri sendiri sebuah beg tangan yang cantik. sangat-sangat. year end sale, kan. mestilah asyik 'YES, YES, YES' saja tiap kali mata melihat dan hati berkenan.

anehnya, sesudah beg tangan bertukar milik, rasa bersalah tiba-tiba muncul. entah
dari mana. minda separuh sedar (saya ada banyak minda tak sedar :p) marah-marah. katanya, lebih baik saya belikan barang-barang untuk anakanda Im the hero. zamanmu sudah berakhir, tahu? kata suara hati saya yang itu.

tetapi rasa bersalah serta-merta hilang bila mak si hero tanpa teragak-agak menyambar 2 pakej cloth diaper Lunat*ts yang menjadi idaman sekian lama. seronoknya melihat sepuluh lampin moden (kata merekalah..) tersusun depan mata. berwarna-warninya.. dapat percuma satu yang berwarna putih, lagi.

ah, hati mak si hero sangat tenang. beg tangan dapat. baju-baju baju comel si hero pun dapat. bertambah-tambah
hormon hati-banyak-shenanglah, bila melihat koleksi cloth diapers si hero..

he he he.