23 Oktober 2006

melankolik [i]

saya tahu saya sudah dewasa. kata orang, boleh menjadi 'mak orang' pun. patutnya sangat pandai melayan perasaan berada di perantauan. tetapi akhir-akhir ini, melankolia sungguh. tambah-tambah apabila mendengar lagu-lagu raya. dan sayup-sayup nun di hujung talian, saya dengar adik-adik riuh-rendah menghias rumah. rasa tidak sanggup mendengar suara Mak. agak sayu. saya buat-buat ketawa. membuang rasa sedih.

**********************************************************

selamat hari raya Mak, Abah, Abang & Adik-adik.. buat dia sekeluarga juga.. saya menyusun sepuluh jari. memohon maaf atas semua salah silap. semoga AidilFitri ini, AidilFitri yang membahagiakan untuk semua..oh ya, untuk kawan-kawan sepermainan seperjuangan juga.. saya tidak pernah melupakan kalian. Minal Aidil Wal Fa Izin.

sayang selalu..
dari orang jauh.

**********************************************************