27 November 2006

hangat musim salji.

hujan sedari malam rupanya. hanya sedar ketika keluar rumah. pemanas dibeli 2 minggu lepas nampaknya berfungsi sangat baik. sampaikan saya tidak tahu betapa sejuknya di luar..

"
this rain indicates snow might come by next week," kata Roy. sahabat daripada Filipina. diam sejenak. "..and can i run away to Malaysia by that time? but we still didn't finish everything yet!" saya berpura-pura sedih. sahabat penuh ceria itu hanya tertawa.

wajah semua orang kelihatan memutih sejak suhu semakin menurun. tidak perlu pakai krim pencerah kulit, saya berjenaka dengan diri sendiri.

ada seperkara lagi yang saya sedar.. ada sebahagian manusia di sini gemar sungguh mengintai monitor PC saya. kemudian, berbisik-bisik bertanya sesama sendiri apakah yang sedang saya buat. oh, ingat saya tidak fahamkah apa yang kalian perkatakan? tidaklah saya dapat memahami sepenuhnya. tapi boleh menangkap sedikit sebanyak.. saya? senyum sendiri sajalah. cumanya, saya berharap benar..supaya semua orang di sini membuka mata dan minda.. bahawa sungguh banyak perkara yang boleh dipelajari dalam dunia ini.. internet kan ada..

asam garam yang menjadikan hari-hari berlalu semakin menarik. dan menghangatkan musim dingin yang semakin mencengkam ;)

p/s: saya akan ambil kira cadangan untuk membuat abc daripada salji.. yang bersih sahaja ok? nun di atas puncak Kwanaksan.. kalaulah saya sempat ya? kerana saya pun sudah tidak sabar hendak pulang bermandikan hujan monsun timur bulan depan! yeabedabeduuuuuuuu..