27 Februari 2007

pada waktu yang berlalu...

hari ini, sudah setahun rupanya.. dan pertama kali kaki menjejak bumi Korea ini, perasaan sungguh bercampur-baur. tidak disangka hasrat untuk menyambung pengajian membawa saya jauh dari tanah air. meninggalkan semua yang ada, saya nekad untuk tidak berpaling ke belakang lagi.

setahun ini juga memberi peluang kepada saya melihat kembali ke dalam diri. mentertawakan diri sendiri mengenang kisah yang sudah-sudah. belajar banyak perkara baru. menempuh cabaran baru, kadang-kala tidak terduga sebegitu. awalnya, saya rasa canggung. bukan mudah untuk kembali menjadi pelajar (pelajar tua, sebenarnya) setelah sekian lama bekerja. otak sudah berkarat.. bertemu ramai rakan baru. iya, bertemu profesor Jerman kacak bergaya juga. hahaha!

saya sungguh bersyukur. rasa sungguh bertuah.. kepada kamu semua, saya doakan, moga yang terbaik akan sentiasa mengiringi langkah-langkah kita.. untuk keluarga tersayang dan dia yang tercinta:

..and I feel just like I’m living someone else’s life, it’s like I just stepped outside, when everything was going right, and I know just why you could not come along with me.. that this is not your dream, but you always believed in me.. (Home, M. Buble)