04 April 2007

deja vu

semua orang kelihatan gembira hari ini. manakan tidak, masing-masing sudah menerima biasiswa. yang sudah tertahan selama 2 bulan. 2 bulan yang sungguh derita. buku hendak dibeli. bil-bil perlu dibayar. tambang bas sudah naik! hai, terpaksa rancang kembali semua perkara.. kalau kos hidup di sini tidaklah setinggi mana, tidak mengapalah. ini tidak. harga untuk santap tengah hari sama seperti kamu makan 3 kali sehari di tanah air. *phew*

sudah lebih sebulan saya buntu..tidak dapat meneruskan tesis saya. mungkin saya sudah terlalu bosan. semua perkara tidak nampak baru lagi pada saya. deja vu.. ironi sungguh. semalam profesor kacak marahkan saya. kerana sudah lama saya tidak membincangkan kerja saya. kadang-kadang geram juga. dibandingkan dengan pelajar lain, profesor kacak sangat tegas dengan nagi dan saya. logiknyalah kan, mahu bincangkan apa jika otak sangat buntu? rasa bagai hidup dalam ruang vakum yang statik. tragik benar bunyinya.

deja vu. sedap sungguh bunyinya. mungkinkah boleh dibuat kajian yang memungkinkan saya menang hadiah nobel?