27 Mei 2007

dan saya pilih..

kita selalu ada pilihan. itu kata peter parker. tapi kata venom a.k.a eddie brock, dia suka jadi jahat. it makes him happy. uh, saya teruja dengan ayat si hitam manis venom. lebih kurang ayat si darth vader. errr.. hampir menyamai isi kecil hati saya juga..

buat saya terfikir. betul juga, kalau naif dan bendul sangat, kita akan selalu kalah. "good guys always finished last," saya sindir profesor kacak. nah, lihat, siapa yang selalu menang? yang naik pangkat lebih dulu? yang markahnya sentiasa di atas tanpa perlu berhempas-pulas? yang lurus² 'kan selalu tertinggal, nun jauh di belakang.

the dark side of me is more than willing to pop-out from its shell.. when it happens, would it be as dark as the darth vader's, or makes me as evil and revengeful as the venom?

harry osborn a.k.a goblet jr. pilih untuk jadi baik. buat saya tersentak juga. dia mati dengan nama baik. oh, saya mahu mati dengan nama jahatkah?

saya tertanya-tanya juga..

:. it's the choices that make us who we are, and we can always choose to do what is right (spiderman 3, 2007) .: