14 Mei 2007

macam itu-itulah..

orang lelaki memang sukar untuk diduga. if you think you really knew your guy, then sit awhile and think back. sebelum dia dapat kamu, alahai, satu dunia diberinya kepada kamu. ambil kapak, belahlah dada. buat betul² nanti, baru tahu. boleh cari lain. apa kamu mahu, boleh kata kamu boleh dapat. itu dulu. masa kamu boleh main tarik² tali. bukan tarik² duit ya. berdosa.

tapi bila dia mula rasa selesa, baru tahu 'belang' sebenar. jangan kamu hendak merengek² bermanja² macam dulu². semua kata² dia noktah. final. jangan kamu nak bantah. never. dia takkan dengarnya.. nanti dia kata kamu keras kepala. suka melawan. banyak kehendak. selera besar. silap² dahinya berkerut, nada suaranya meninggi. sudahnya, kamu juga yang salah. kamu juga rasa diri makin mengecil. ini tak boleh. itu jangan. begitu salah. begini (baca: cara dia) yang betul.

kata gwen stefani: now that I'm your baby, the things you promised me, now I want..now that you got it, what you going to do about it? (you told me) all the stars I was reaching for..(you told me) you had in the palm of your hand, and if for just once I would let the padlock on the door be open, well damn it, just get on over here..this better be the best thing I ever felt..my days, they better be sunny, it better be nothing but all that I want. now that I'm your baby, the things you promised me, now I want..now that you got it, what you going to do about it? if I'm really your baby then share with me your secrets and all. not like the rest (not this) ain't nothing this typical. this is not a test (no test) this is a for sure (it's all got to be sure)..