21 Jun 2007

sssempuuuutttttt..

yieha! semua tugasan untuk semester ini sudah selesai. buat beberapa ketika, riak riang ria kembali mewarnai wajah saya. saya pandang Rovshan, rakan dari uzbekistan, dengan gembira berkongsi cerita gembira perihal gred subjek kegemaran kami. jangan cemburu ya.. i got the highest grade.. "you deserved it," kata profesor kacukan korea-jerman yang bulat dan comel itu. satu kepuasan maksimum.

walaupun semester ini berakhir, ia bukan rehat yang total. sebelum pulang ke tanah air ogos nanti, masih banyak yang perlu diuruskan. persiapan untuk Q.E., persediaan tesis, workshop, conferences.. aduh, bilakah semput ini akan berakhir.. selagi sijil belum di tangan, selagi itu saya umpama pesakit asma yang perlukan alat bantuan pernafasan.

"relax," kata mereka. alahai.. kalaulah jalan saya semudah mereka, bolehlah saya bersenang-lenang. "if they were in our shoes, then only they knew," kata saya dan disambut anggukan lemah emilie. terus, yang lain terdiam.