09 September 2007

the amazing race.

bolehkah kita menghabiskan satu buku ilmiah setiap hari? atau mempunyai koleksi lengkap sebagaimana "The Smartest Books We Know" oleh majalah Fortune sebagai harta sementara hidup?

dalam keadaan genting semester terakhir ini (harapnyalah..), semua detik yang ada perlu diluangkan untuk membaca, menganalisis, dan menekuni kerja² yang ada supaya boleh graduate dengan jayanya dalam tempoh sepatutnya.

pheww. ini amazing race saya. harap² boleh. Amin.

(saya paling tidak faham bila ada sebilangan manusia yang berpendapat betapa mudahnya saya ditawarkan biasiswa dan peluang menyambung pelajaran. jalan saya tidak mudah, tapi saya sangat bersyukur dengan apa yang dikurniakanNya. menuntut ilmu umpama pergi berperang, bukan bersukaria atau berehat² semata². lebih² lagi di negara orang, kita bawa maruah negara sama. jalan setiap orang berbeza, harus betulkan niat dan matlamat dahulu.

oh. sudah. berhenti membebel. sambung baca buku. ingat: satu setiap hari. yieha!)