24 Oktober 2007

pening, pening.

sejak saya membentangkan tajuk tesis, makin ramai pula yang gemar bercakap tentang topik tersebut. kata Emam sahabat dari Mesir, saya sudah berjaya menarik minat ramai dan itu tanda kejayaan yang besar. saya kurang pasti. saya agak marah. sebelum ini, tiada yang berani mengambil risiko bercakap tentang isu itu di dalam program ini.

yang menjadi kemarahan ialah, ada mengambil kesempatan menceduk idea.. malah tidak mahu berikhtiar langsung mencari kelainan. wah.. terpilih pula mereka ke conference di luar. ini sudah lebih! makin ramai juga yang mahu-mahu membentuk kajian saya. malah peningkatan minat yang luar biasa ini juga menyebabkan ada yang cemburu. si melankolik (siapa lagi..) menyindir "I don't know how you do that" perihal topik saya berjaya 'memanaskan' kelas tempoh hari. hello? i am doing an interesting topic here, okey? duh!

saya tahu bertukar-tukar pendapat boleh membantu. tetapi saya harus fokus pada arah saya, bukannya berdasarkan apa pendapat orang. saya cuma mahu membuat yang terbaik.

just leave me alone. *sigh*