08 Februari 2008

doakan.

10 minit untuk dateline jurnal. kalau ada rezeki, terbanglah ke Chicago Julai depan. kalaupun tiada rezeki, profesor german kacak bergaya bilang, yang penting kami berusaha menulis sesuatu yang baik. "you did a good job. excellently executed," kata dia.

apa-apalah, sir.. seronok benar dia menjadi orang kuat dalam memastikan tesis saya selesai. "next, is to prove the value of this by publishing it in an established journal.. after all, research publications are about contributing to the entire world," tambah dia. *phew* sesak nafas..

saya kata dia memuji dek dia advisor saya. dia bilang, tidak. jauh di sudut hati yang paling dalam, saya pun berharap. supaya jurnal kami diterima. paling tidak, dapatlah saya menutup suara² di belakang yang tidak percaya saya mampu graduasi on time. mereka tidak tahu, betapa seksanya bertungkus-lumus menyiapkan tesis ini. memang makan tak lalu, tidur tak lena. kalau dapat menjamah sesuap nasi, saya pun sangat bersyukur kerana masih ada selera. runsing bukan main.

dan 10 minit lagi sebelum tarikh tutup. hati yang lega. dengan harapan yang berbunga-bunga.