09 Februari 2008

tunggulah.

20 hari lagi untuk tinggalkan tempat ini. tak sabar rasanya.

"how about PhD?" tanya yang lain. sengih. "well.. considering what had happened with too many things going on and made my life such a misery, i'll put PhD on hold". itulah jawapan terbaik saya. mahu kata serik, tidak juga. kerana saya sudah berkira² bagaimana harus dihalusi kajian itu.

ya, hairan. ingatkan habis tesis, noktah. tidak. rupa²nya cinta makin mendalam. makin bercambah² idea.

saya maklum sambung belajar ini, tidak ada istilah rehat. but i didn't expect it will be this nerve-wrecking. with too much politics. ingatkan politik ada di pejabat saja. rupanya di tempat suci murni seperti universiti juga ada. malah, lebih kurang saja hebatnya. maklumlah. para pelajarnya ramai yang veteran² (muda) yang sudah lama bergelumang dengan 'lumpur' pejabat. ini tempat the survival of the fittest. yang kalah, terjual jiwanya. kata si kara dari project runway musim pertama, "don't sell your soul. you might need it someday." jiwa saya antara yang masih kekal bersama tuannya. sungguh. bukan mudah untuk jadi begitu..

saya rasa sangat letih. mahu berehat sekejap. tunggulah. sampai awan mendung dalam hati memberi laluan kepada sinar terang matahari.