06 Mac 2011

jalan masih jauh.

semua cornice untuk bilik-bilik sudah siap dipasang. selesai satu lagi cerita! syukurlah, coraknya tidaklah 'berat'. just nice, kata orang putih. jack bilang, ada orang lain menjenguk rumah kami dan bertanya kenapa tidak ditunjukkan padanya corak itu.. saya senyum tapi dalam hati saya bilang, "oh oh. tidak mahu sama dengan terlalu ramai orang 8)"

dapur yang ditambah juga hampir siap. agak besar daripada jangkaan dan itu buat saya gembira juga! ditambah tanah di tepinya masih lagi ada sedikit ruang, cukup untuk aktiviti tani kecil-kecilan. oh, ada tidak saya pernah beritahu yang saya juga saorang petani? ;)

kami perlu pilih marmar untuk dinding dan lantai dapur basah. yang dibawa oleh jack juga cantik. tetapi tak salah rasanya jika kami mencari peluang untuk melihat-lihat rekabentuk lain yang ada, bukan?

it did take a lot of effort and time to choose what suit us and the pocket as well... masih banyak lagi yang perlu dibuat.. *tarik nafas panjang*