24 Julai 2006

hati yang tenang

sudah seminggu saya bercuti-cutian. bercuti-cutian benar.. sehinggakan saya tinggalkan segalanya, termasuklah ruang vakum saya ini. 'menariknya', saya tidak ke mana-mana sangat. selesa bertapa melepas semua lelah yang ditahan-tahan berbulan yang lepas. entah ke mana perginya hasrat untuk melawat-lawat tempat yang menarik, atau hasrat untuk mendalami hangeul. juga niat untuk meng'up load' gambar-gambar ke fotopages untuk tatapan sahabat di tanah air. kebanyakan masa saya dihabiskan dengan bermalas-malasan. tidur saya juga sangat lena dan hari-hari saya berlalu pantas. sungguh mendamaikan.

mungkin saya perlu menukar perkataan "bercuti rehat" kepada "berhibernasi". bukankah kita perlu menyesuaikan diri dengan keadaan? ;)


p/s:
buat amyz.. dan yang lain,
banjir itu bukan di sini..nun jauh di selatan. pihak berwajib di sini sangat cekap. apabila hujan berhenti saja, kita akan melihat lori-lori menyedut bah mengosongkan parit dan sungai yang melimpah. ya, hujan tidak berhenti-henti.. cuaca yang tidak menentu, usik adik-adik di sini, mungkin kerana terkejut dengan 'aura' kedatangan saya. dan seperti biasa: saya tidak bersalah.. *mata kelip-kelip*