23 Julai 2007

cepatlah masa berlalu..

tidak sabar lagi menunggu hari pulang bercuti. hujung bulan ini. bukannya lama lagipun. tapi, rindunya pada keropok lekor, sate, sate minang, jagung manis yang dijual di tepi jalan dalam perjalanan pulang ke rumah, rambutan, durian, cempedak, dan panjang lagi.. lambatnya masa berlalu! bayangkan, lauk-pauk tengah hari masih panas asapnya meruap-ruap, air tangan Mak.. aih, rindunya!

selama itu juga saya tak menang tangan membeli-belah apa termampu untuk yang tersayang. tadi, saya sempat menyambar
beberapa pasang sutera asli Korea (kata pakcik itulah..hahaha). pejam mata sajalah tiap kali menghulur Won dan barang idaman bertukar tangan. Won inipun dari kerajaan sini, saya tak ubah seperti memulangkan kembali apa yang diberikan setiap bulan. tak kisahlah.. bukannya membazir cukai rakyat Malaysia ;).. saya diberitahu kedai tersebut memang terkenal di kalangan orang² kita di sini. sampaikan 아저씨 (pakcik) pun boleh bercakap melayu sikit² demi mengambil hati pelanggan.

apapun, rasanya semua yang patut dibeli, sudah ada dalam lambakan di tengah² ruang tamu. menunggu masa untuk dipadatkan ke dalam beg. itu, satu masalah besar juga.. agak² berapa tankah berat muatan saya nanti? *sigh*