18 Julai 2007

bumbung atap rumbia..

sudah hampir 3 minggu kami berpindah 얀구실 (lab). rutin setiap kali 학기 (semester) tamat. bolehlah kami berkenal-kenalan dengan lebih ramai orang lagi. alkisah kononnya. partition baru saya juga boleh tahan.. hampir dengan tingkap, agak jauh daripada pintu dan aircon. agak privacy..sama seperti 얀구실 yang sudah.

비가 (hujan) kerap turun kebelakangan. aturanNya untuk menyejukkan 여름 (summer). mungkin. kerana pada saya, suam² kuku saja bahang yang terasa. dan selama itu juga, air hujan yang membawa bau kepam dan hapak menitik-nitik dari siling atas saya. penyelesaian sementara sebelum ada orang (kalau ada) datang membaikpulih, rakan² meletak sekeping papan putih melindungi PC dan meja. sebahagian.

hari ini, setelah bercutiumum seharian, saya disambut dengan bau lebih kepam dan hapak. meja sangat kotor. lebih malang, sekepuk jurnal² yang menjadi rujukan menjadi mangsa. habis basah. siling di atas tidak mampu lagi menahan takungan hujan lebat semalam.

m
arah pun tidak guna. letih dah pun hendak marah². kalau saya marah², orang kata itu salah saya. balik² saya yang salah. kamu saja yang betul. cheh. siapa kamu untuk menilai saya. pergi cermin diri sendiri dahulu. maka, untuk tidak marah², saya cuba cari alasan untuk menggembirakan hati. boleh jadi ini adalah alasan TERBAIK untuk tidak datang ke 얀구실... kalau 호랑이 교수님 (si professor bengis) itu datang menyerbu menyiasat jadual saya, saya ada alasan yang sangat kukuh. betulkan dahulu bumbung atap rumbia saya ini. jika tidak.. wohohohho!