13 September 2006

dap dap ha-da

pada saat yang lain masih berseksi-seksian awal-awal musim luruh ini, saya sudah mula mengenakan jaket. kalau dapat, mahu pakai berlapis-lapis baju. kesibukan berganda. saya memilih untuk memasuki sebanyak kelas yang boleh, tidak berdaftar tapi. cuma teringin belajar sebanyak mungkin. "i cannot do that," kata Lorena. yang sentiasa dengan melankolia latinnya itu.

akhir-akhir ini, saya selalu tersasul bercakap dalam bahasa melayu ketika bersembang dengan kawan-kawan. ketika merungut mengadap buku-buku yang bertaburan di atas meja juga. ketika kepala pusing tiada idea memulakan tugasan. semalam, secara spontan saya bercakap "apa ni, sir..bukan macam tu!" ketika mengadap profesor jerman kacak bergaya. hmm, pedulikanlah. merekapun selalu tersasul. tapi saya tetap mengangguk-angguk. buat-buat faham sahajalah. :D

hanguk-mal saya juga semakin baik. tidaklah lancar mana. masih tergapai-gapai ketika disoal jiran. bulan depan, gilliran saya buat ucapan umum dalam mesyuarat program. dalam hangkuk-mal. pusing jadinya. kelmarin, Yu Zheng mendapat tepukan gemuruh sebaik sahaja menghabiskan ucapan umumnya. juga dalam hangkuk-mal. entah apa pula nasib pengucap pada minggu depan..

aihhhh...dap dap ha-da!