01 September 2006

baru

sinar matahari lembut menerangi pagi. angin bertiup nyaman. memberi petanda permulaan yang bagus. hari pertama, semester baru.

seronoknya, mulai semester baru ini, kami tidak perlu hadir ke yangusil pada hari sabtu. kata para kyosu: hujung-hujung minggu itu, pergilah.. pergilah berjalan-jalan serata Korea. jelajahlah setiap ceruk yang ada. kelak bawa pulang kisah indah-indah dari sini. eh, ini kata-kata saya ;)

bezanya, pada hari-hari isnin sehingga jumaat, sama seperti waktu pejabat. maka saya memilih slot seawal 7 pagi. bolehlah pulang setelah pukul 4 petang. nampaknya, hidup saya ini tidak pernah lari daripada suasana waktu pejabat. walaupun tidak perlu berpakaian formal. tak kisahlah. peraturan ini sesuai untuk 'morning person' seperti saya.

awal-awal pagi begini, jalanraya tidak sibuk. bas tidak berapa penuh. dan seperti biasa, saya orang pertama tiba di yangusil. dahulu, antara orang terawal tiba di pejabat. dahulu, tidak boleh pulang sehabis waktu. kini, ya, saya akan bergegas sebaik jam menunjuk 4! hmm...seronoknya..