29 Disember 2007

tertinggalkah?

cuti sehingga tahun baru saya gunakan untuk menyiapkan bahagian paling penting - analisa data dan selesaikan regresion equation kajian saya. tanya sahabat² lain, "why do you have to propose your own model and formula?" tidak perlulah bersusah-payah, bukannya ke mari untuk PhD. entahlah. saya tidak tahu. penasihat saya ada dua, ok? prof. jerman kacak bergaya (yang sangat cerewet mengalahkan perempuan!) dan prof. lee. tiba² saja perlu buat tajuk yang membuatkan saya 'dipegang' kedua²nya. maka, tidak hairanlah 'sasau' saya jadi berganda.

sambil diiringi lagu "cintaku tertinggal di malaysia"
, saya dengar bait² lagu dan alunan irama lemak merdu, penuh teliti.. si dia beri pada saya. terusik sekejap hati dek lagu yang comel ini.

kita takkan sangka apa yang bakal berlaku dalam hidup kita pada kemudian hari. saya akui, saya selfish, sehinggakan sanggup meninggalkan dia demi sekeping kertas. it's hard to convince me in a lot of things. maka..

berilah aku satu
keyakinan untuk
kekuatan untuk
kesungguhan untuk
bisa tinggalkan semua untukmu..

haruskah kutinggalkan semuanya yang kumiliki
untuk kuserahkan hidupku
untuk kuserahkan matiku.

oh, dia sebenarnya sudah berjaya meyakinkan saya.. ;)