10 Ogos 2006

hari yang menggembirakan.

hari ini hari yang menggembirakan.

pertama, ia hari pentauliahan ijazah kedoktoran bagi rakan kami dari Sri Lanka, Muditha Liyanagedara. dia akan pulang ke negaranya isnin depan. membawa pulang gelaran Dr. Muditha. pelajar pertama yang ditauliahkan oleh Program ITP Seoul Tae Hakgyu. dia yang berjaya melepasi semua halangan dan cabaran. menamatkan tempoh pengajian dalam tempoh ditetapkan. dengan kerja kuat dan usaha gigih walaupun ada masalah kesihatan. penasihatnya merupakan profesor paling 'killer' dalam fakulti kami. rakan-rakan yang seangkatan dengan dia masih belum dapat menamatkan pengajian. hanya dia. dia.

membuat azam saya menjadi semakin kuat. semangat saya semakin berkobar-kobar. saya berikan kad ucapan tahniah untuk dia. tertulis: "i wish i were in your shoes.."

kedua, hari ini hari ulangtahun ke-17 satu-satunya adik perempuan saya. saya doakan dia sentiasa berada dalam lingkungan rahmatNya. semoga dia berjaya dalam hidupnya. kalaulah boleh, biarlah apa yang dia akan dapat, melebihi apa yang saya dapat. semoga apa yang dia mahu contohi daripada saya, dialah yang terbaik. Amin.

p/s: saya mahu profesor 'killer' itu juga menjadi penasihat saya..