18 Ogos 2006

pusing.

jargon.. jargon. dan jargon lagi..

kepala pusing! tak bertenaga rasanya mendengar semua pembentangan dalam seminar ini. penuh dengan perkataan yang mampu membuatkan mata saya terkeluar dari paksi. dan bergolek ke kaki para pembentang. telinga saya pun terasa tercabut dek disumbat dengan terlalu banyak istilah yang 'terlalu tinggi tahapnya', tidak tercapai jangkauan pemikiran saya. aduh..

saya berkenalan dengan ramai ahli akademik daripada tanah air, Iran, Pakistan, India, Indonesia, dan ramai lagi.. dah tak berdaya nak mengingat.. bingung ah.. profesor Sweden saya sangat baik hati. dibawanya saya berjumpa seorang pensyarah berbangsa Sudan, kini mengajar di tanah air. pensyarah itu berjanji akan membantu sedapat tidak untuk kajian saya nanti. alangkah beruntungnya!

malam ini saya mahu berehat. letihnya..